Retur

Vi har öppet köp i 30 dagar. Allt du behöver göra för att göra en retur är att skicka oss ett mejl med ditt namn, adress, ordernummer och anledning till retur. Du får därefter ett svar från oss med instruktioner.

 

Om det har gått mer än 30 dagar sedan din beställning har du tyvärr inte rätt att returnera beställningen. 

 

För att bli beviljad återbetalning är det krav på att produkten du skickar tillbaka är i samma skick som den var när den skickades till dig, alltså ny. Den måste även vara kvar i sin originalförpackning med tillhörande.

 

För att genomföra en återbetalning kräver vi även ett kvitto eller bevis på ditt köp. Det kan vara ett kontoutdrag eller din orderbekräftelse som du fick i anknytning till beställningen.


Vid vissa tillfällen återbetalas endast en del av det totala beloppet. Detta bestäms av Alexander Frank AB och kan till exempel vara av följande anledningar:

  • Produkter med tydliga tecken på att de har varit använda
  • Produkter som skickas tillbaka utan tillhörande originalförpackning
  • Produkter som returneras efter mer än 30 dagar sedan beställningen

 

Återbetalning

När din retur är mottagen och inspekterad av oss kommer vi att skicka en bekräftelse till din mejladress att vi har mottagit returen och att vi antingen beviljat eller inte beviljat returen. Är returen beviljad får du ytterligare ett mejl på en bekräftelse att pengarna har förts tillbaka till dig. Återbetalningen sker genom samma sätt som du valde att betala för, och bör synas hos dig inom några dagar.

 

Vänligen uppmärksamma att fraktkostnaden för returen inte betalas av Alexander Frank.

 

Sen eller obefintlig återbetalning

 

Om du inte har mottagit din återbetalning, vänligen dubbelkolla ditt konto igen. Ser du ingen transaktion vänligen kontakta din bank då det kan dröja ett litet tag innan din återbetalning syns på ditt konto. Om du inte får några besked från din bank, vänligen kontakta oss på info@alexanderfrank.se.

 

Nedsänkta produkter eller vid användande av rabattkod

Endast produkter på ordinarie pris kan göras retur på och återbetalas. Det går bra att byta ut din mottagna produkt mot en annan. Du lägger då en ny beställning och mejlar in att du önskar byta din ursprungliga beställning mot denna. Därefter ger vi instruktioner på vad för information vi behöver och hur du skickar tillbaka din första beställning.

Frakt

För att returnera din produkt, posta paketet väl skyddat till Alexander Frank AB, Ulvsundavägen 176B, 16867 Bromma

 

Du ansvarar själv för kostnaden för returfrakten och det faktum att den kommer fram. Det finns olika sätt att skicka tillbaka produkten på med olika säkerheter. Vänligen kontakta ditt lokala ombud för mer information.

Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid att både motta och skicka en produkt. Mer information hittar du på Postnords hemsida eller ditt lokala ombud.


Vänligen överväg att skicka din retur med en spårbar försändelse eller en försäkrad försändelse. Vi på Alexander Frank kan inte garantera att din försändelse kommer fram utan det är ditt egna ansvar att se till detta.